כיצד יוצרים מצגות יעילות ?

מצגות עסקיות הן כלי חשוב מאוד בהצגת מוצר, שירות או ארגון. מצגות למשקיעים, מצגות לאירועים ומצגות לתוכניות עסקיות הן רק כמה דוגמאות לסוגי מצגות בהן המסר חייב לעבור באופן יעיל על מנת לשפר את הביצועים העסקיים.

מצגות טובות מחייבות הבנה עסקית, יצירתיות ויכולת עיצוב על מנת להעביר את המסר בהצלחה.

עליהן להית הרמוניות, אסטטיות ולהיבנות בצורה היררכית, תוך הגשת המסר באופן משכנע. מצגת יעילה יוצרת עניין אצל מקבל המסר אך בו זמנית מאפשרת לו להישאר ממוקד בתוכן.

שלבים בבניית מצגות יעילות

השלב הראשון בהכנת מצגות יעילות הוא אפיון קהל היעד והצרכים שלו ומתוך כך תכנון  המצגות, שיוכלו להעביר את המסרים הנכונים בצורה הטובה ביותר שתשרת את מטרת ההצגה.

יש לבחון האם מקבלי המסר הם לקוחות, משקיעים פוטנציאלים או עובדי החברה. כשמדובר במשקיעים, רצוי שהמצגת תהיה תכליתית ותכלול נתונים המעניינים אותם.

בניית המצגות צריכה להתבצע  תוך התאמה בין התוכן, אופן ההצגה וצרכיו של מקבל המסר, כך שהוא ירגיש שמצא את מה שמחפש ויונע לפעולה.

השלב הבא הוא להבין היכן יוצגו המצגות ובאיזה אמצעי מדיה- האם הן ישודרו על גבי מסך או במקרן? מה גודלם של המסך והחלל בו יוצגו המצגות? כן יש לקחת בחשבון את הסיטואציה בהן מועברות המצגות- האם מדובר בתערוכה דינמית? בהרצאה באולם? יש לשקלל את כל הנתונים ולגבש את המצגות בהתאם.

בהמשך, יש לתכנן את תוכן המצגות, לדאוג שיהיה תמציתי, ייצור עניין ויעמוד בפרק הזמן הנתון.

יש לוודא שהמצגות שאמורות להיות כלי עזר לא יהפכו למטרה- בה כל ההשקעה מוקדשת לפירוטכניקה ולגרפיקה. מצגות עסקיות צריכות להיות מדויקות מבחנת מסרים, נאמנות לאופי החברה ובו בעת להיות יצירתיות ומזמינות.

אנחנו בברזילי מור מספקים שירותים שונים של הכנת מצגות- תוכנית עסקית, מצגות למשקיעים, מצגות לאירועים ועוד.