לוגו

איך בונים לוגו?

כמה פעמים עברתם ברחוב וראיתם את הסמל של סלקום, שטראוס או קוקה קולה.

שאלתם את עצמכם פעם מה זה בעצם לוגו?

המילה העברית ללוגו היא סמליל.הוא ציור או רכיב גרפי אשר נוצר במטרה לייצג ארגון או מוצר מסוים. המטרה
שלו היא להיות בתודעה של הציבור ברגע שהציבור נחשף אליו.הוא לא חייב להיות רק איור. במקרים מסוימים  יצורף אליו מלל ובמקרים אחרים הוא יהיה בנוי רק מטקסט.

הוא יופיע על מבנה הארגון, על המדים של העובדים, על המסמכים של הארגון ובמקומות נוספים וזאת במטרה שהוא יישאר בתודעת בציבור.

כדי לבנות לוגו ראוי שיעביר בצורה נכונה את המסר ישנם כמה דברים שצריך לעשות:

  • יש לבחור את הגופן המתאים ביותר למסר אשר יגיע לקהלי היעד של החברה או הארגון.
  • על הצבעים להיות קשורים למסר ועל כן יש לבחור את הצבעים הנכונים והמתאימים למסר.
  • צריך להוסיף את שמו של העסק, את הכתיבה השיווקית והסלוגן שלו.

ישנם לוגואים המעוצבים בצורה מתוחכמת אשר מעבר לאיור או לטקסט מוסיפים עוד מסר שלעיתים הוא סמוי מן העין. דבר זה נוצר על מנת להעצים את משמעות המסר, כמו לדוגמא:

  •  FEDEX- בין האות E לאות X יש חץ.
  •  LE TOUR DE FRANCE- ניתן לראות אדם שרוכב על אופניים.

הוא מעביר מסרים וערכים של המותג או המוצר ועל כן עליו לשדר את הערכים הללו בצורה שתהיה ברורה ובהירה בקרב קהל הצרכנים.

ישנם פעמים שארגון ישקול לשנות את הלוגו שלו וזאת על מנת לחדשו או כתוצאה מחיבור ושילוב חברות. כדי שפעולת השינוי תתבצע בצורה הטובה ביותר ולא יפגע בתדמית הארגון, על הארגון לדאוג לפעולת מיתוג חזקה שתצליח להכניס אותו למודעות הצרכן. כמו כן הלוגו החדש יוחלף בכל המסמכים, מוצרים ומשרדים של הארגון.