עיצוב לוגו


לוגו- מידע כללי

לוגו, המכונה בעברית “סמליל”, הינו אלמנט גרפי, עיבוד טקסט או איור שעובד או נוצר כדי לייצג ולסמל גורם מסויים, לרוב מוצר או ארגון, ולהיות מזוהה עם גורם זה בתודעת הציבור. לרוב, הלוגו ילווה במלל. לעיתים, המלל ישולב באלמנט הגרפי, ופעמים אחרות, הלוגו יהיה מורכב מטקס בלבד, בלי שאובייקט גרפי ילווה אותו. את הלוגו מוצאים על נייר המכתבים השייך לארגון, על פרסומותיו, על מוצריו, על מדי העובדים, על המבנים בהם הארגון שוכן, ובעוד מקומות שמעוניינים שהארגון יזוהה בהם.

לוגו- עיצוב הלוגו ושינויו

חלק מתהליך מיתוג המוצר, החברה או הארגון הוא עיצובו הגרפי של הלוגו. לכן, הלוגו צריך לשדר ערכים שונים שיהיו ברורים ובהירים בקרב הצרכנים. מידי פעם מחליט הארגון שיש לשנות את הלוגו שלו. החלטה היכולה לנבוע מסיבות שונות. לדוגמה, במסגרת שינוי רחב יותר שהארגון עובר, במסגרת שינוי בעלות, בעקבות מיזוג חברות, או בתור מהלך מרענן לתדמית הארגון. השינוי עשוי להיות כרוך בהשקעה מרובה, ויש לקחת זאת בחשבון. יש להחליף את המוצרים השונים והרבים עליהם הלוגו מודפס, כגון, נייר המכתבים, אריזות המוצרים, מעטפות, ועוד. יש להחליף את הלוגו על כלי הרכב של הארגון, הלוגו על חזית סניפי הארגון, על מדי העבודה של העובדים, ועוד. בנוסף, יש לערוך פעולת מיתוג כדי שזו תחדיר לתודעת הלקוחות את הלוגו החדש.