פרסום ביוטיוב

מאז רכשה הענקית גוגלאת אתר הוידאוים יוטיוב בשנת 2006 תמורת 1.65 מיליארד דולר, החלה צמיחה משמעותית בעולם הפרסום בכל הקשור אל פרסום ביוטיוב. נכון להיום, יוטיוב עדיין מזמינה גולשים להעלות תכני וידאו שלהם בחינם, ואם לוקחים בחשבון את הפופולריות של האתר, הרי שמקבלים פלטפורמה מצויינת לקדם בה ולפרסם על גביה. יוטיוב אף הגדילו לעשות, ועם השנים החלו להתפתח ולאפשר פתיחת אזורים אישיים אשר יהיו נגישים יותר לקהל, או לחילופין, במה נוחה יותר למפרסם.

שיטות פרסום ביוטיוב

ניתן למצוא שתי שיטות מרכזיות אשר באמצעותן ניתן לפרסם; האחת, באמצעות מודעות. באנרים המופיעים בצידי העמודים השונים של האתר ואינם ניתנים לסגירה, או כאלו אשר מופיעים על גבי תוכן הוידאו וניתן לסגור אותם באמצעות X. השנייה, פרסום וידאו בחלון הנגינה עצמו, טרום הופעת התוכן המבוקש. נכון לכתיבת שורות אלו, תוכן פרסומי זה יכול להופיע במלואו, או עם האפשרות לדלג עליו לאחר 5 שניות צפייה. בשיטה זו, גם יש להבחין בין שתי דרכים לפרסם, פרסום ממומן או פרסום מבוסס תוכן. פרסום ממומן ביוטיוב שונה מזה במנועי החיפוש; במקום קניית שטח פרסום אשר יופיע לאחר חיפוש של מילה או מינוח ספציפי, הפרסום ביוטיוב יירכש על פי צפיות או הקלקות. תחת פרסום מבוסס תוכן, יכול המפרסם להבטיח כי הוידאו פרסומת שלו ינוגן רק בוידאוי תוכן אשר תואמים את עולמו שלו.

שורה לסיום

עוד חשוב שתדעו, כי פרסום ביוטיוב הינו פר צפייה. בנוסף, הפרסום גם ניתן לקידום אורגני, קרי, SEO עם אפשריות קידום דרך מילות מפתח המסייעות לקדם את הסרטון באמצעות מנועי החיפוש.