פרסום ומטרות שיווקיות

 מהי חשיבות פרסום ומטרות שיווקיות כיום? והאם אפשר בלי  ?

בעייתיות פרסום ומטרות שיווקיות בימינו

פרסום ומטרות שיווקיות הוא התהליך של העברת תכנים בין ערוצי המדיה השונים. מטרתו של הפרסום היא לפנות אל קהל היעד ,וליישם את המטרות השיווקיות .

בעולמנו, אפקטביות הפרסום נעשית קשה לאין שיעור ,עשרות ערוצי  מדיה המוני גירויים מכל כיוון וכולם מתחרים על לבו של הצרכן.שום עסק לא יכול להרשות לעצמו שלא לפרסם.

בעולם עם כל כך הרבה אפשריות החכמה היא לדעת :איפה?איך ?כמה ?מתי ?ולמי?.

אז מהי בעצם חשיבות הפרסום?

התשובה מאוד פשוטה, אם לא תפרסם לא תזכה לחשיפה ! כי לא משנה כמה אתה יותר טוב מהמתחרים או כמה המוצר שלך אטרקטיבי , אף אחד לא יודע עליו. השיטה של  “עובר מפה לאוזן”  מייגעת ולא מספיקה . מסיבה פשוטה הצרכנים של ימינו רוצים מידע קונקרטי, מעסק רציני אחד עם מידע תדמיתי ,שיווקי או what ever אבל שקיים בערוץ מדיה כזה או אחר.עסק שמפרסם וקיים בערוצי המדיה, נותן רושם רציני הרבה יותר  . פרסום ומטרות שיווקיות זהו הדבר המשמעותי ביותר אשר יקבע את רמת ההצלחה .

 איך עושים את זה ?

לפני שניגשים לפרסם חשוב לשאול מספר שאלות ,כגון :מי קהל היעד ?מהי מטרת הפרסום? מה המסר שאני רוצה להעביר?מתי לפרסם ?שהרי לכל ערוץ פרסום יתרונות וחסרונות ופרסום שלא נעשה בצורה נכונה ,יכול ליצור פרסום שלילי ואף לגרום נזק, לכן חשוב לשים מספר דגשים כגון:

1.הגדרת מטרות-מיהו קהל המטרה, מהי המטרה השיווקית, מה אני רוצה שיקרה כתוצאה מהפרסום.

2. קביעת אסטרטגיה פרסומית- מה אומרים איך אומרים ואיפה ?

3.הגדרת תקציב –עריכת שקלול של עלויות מול התועלת וקביעת תקציב .

4.מסגרת זמן –מה אורך הזמן הזמן של הפעילות הפרסומית.

5.שילוב טקטיקה ואסטרטגיה שיווקית. 

לאחר שעשינו את הצעד הראשון נוכל לבצע התאמה של ערוץ הפרסום המתאים ביותר, ע”פ התקציב והאסטרטגיה שנקבעה ומשם השמיים הם הגבול .

לסיכום פרסום ומטרות שיווקיות הם הצעד הנכון והחשוב אם ברצוננו להגיע למטרות שהצבנו לעצמנו בבחירת המוצר או השירות אותו אנחנו מציעים ולכן יש להשקיע בו מחשבה מרובה בהצלחה.