פרסום ושיווק באינטרנט

פרסום באינטרנט הוא דרך אפקטיבית להגיע למיליוני גולשים 4,300,000 ליתר דיוק במדינת ישראל.

בכל יום מתווספים המוני אנשים לקהילת המשתמשים. אנשים אלו משתייכים למגוון פלחי האוכלוסייה ולכל שכבות הגילאים .

וכיום עומד חשיפת האינטרנט במשקי בית בישראל על 57% יותר מכל מדיה אחרת הקיימת בשוק.

מסיבה זו , פרסום ברשת נהפך לפופולארי ואפקטיבי עבור כל עסק באשר הוא.

כל חברה , קטנה , בינונית או גדולה , נעזרת היום בחשיפה באמצעות האינטרנט כדי להרחיב את מעגל לקוחותיה .

מהם יתרונות הפרסום באינטרנט לעומת פרסום במדיות אחרות כגון פרסום בעיתונים או ברדיו ?

חשיפה גדולה יותר 

מודעה באינטרנט נחשפת לקהל לקוחות רחב ונעשית בצורה פסיבית הווי אומר אתה לא משכנע אנשים לקנות אלא

אם המודעה או הדף נחיתה שלך רלוונטי הם משאירים פרטים או לחלופין מתקשרים .

לעומת זאת בטלויזה או ברדיו את עושה זאת בצורה אקטיבית ורוב האנשים נרתעים כי הם אוהבים לשלוט על הרכישות

שהם מבצעים ולבצע קניה חכמה אחרי בדיקת כמה אתרים באותו תחום רלוונטי.

אפשרות לפילוח –

אפשר לכוון פרסום דרך האינטרנט לקהל יעד ממוקד. הפילוח הזה יסייע לך להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים שלך וכך לקלוע למטרה .

לדוגמה – בפייסבוק, ניתן לבצע פרסום לפי פילוח של מין, גיל, מיקום גיאוגרפי וכו’. לדוגמה, אם אתה יודע, שרוב לקוחותיך הן נשים בנות 30-35 מאזור המרכז,

תוכל לפנות אליהן בקלות. המודעה שלך תתנוסס בשולי הדף ותמשוך את תשומת ליבן.

כמובן שכל קמפיין, בין אם נעשה בגוגל, בפייסבוק או באמצעות באנר באתר כלשהוא, צריך להיעשות בידיו המיומנות של משרד פרסום.

המשרד המיומן אחראי לכך שההשקעה התקציבית תחזיר את עצמה. אמנם תוכל להעלות את הקמפיין בכוחות עצמך, אך חבל שתשקיע כסף סתם ולא תראה תוצאות.

כלים אנליטיים –

היתרון של פרסום במדיית האינטרנט, הוא שאפשר לעקוב אחריו בעזרת כלים אנליטיים אפקטיביים.

כך משרד פרסום יכול לעקוב אחרי המודעה ואחרי הצלחת הקמפיין. אם מדובר למשל בדף נחיתה, אפשר לקבל דיווח אודות כמות האנשים שהקליקו על המודעה,

כמות האנשים ש”ברחו”, כמות האנשים שהשאירו את פרטיהם בטופס צור קשר, פרק הזמן שבו אנשים שהו וצפו במודעה וכו’. בצורה זו,

משרד פרסום מקבל פידבק אודות הנקודות המוצלחות של הקמפיין וגם לגבי הנקודות החלשות, שיש לשפרן.

זמינות רבה יותר –

פרסום באינטרנט הוא מהיר יותר. ידוע כי משרד פרסום המציע שיווק אונליין עובד במשך שעות מרובות, כך שהוא עומד לרשותך גם בשעות הערב.

מודעה יותר אינפורמטיבית ויותר דינמית –

באמצעות פרסום דרך האינטרנט אפשר לפרט יותר על המבצעים או המוצרים שאתה מציע.

הפרסום נעשה לרוב כך : הגולשים ילחצו על לינק כלשהוא כדי לקבל פרטים נוספים ויגיעו לדף הנחיתה שלך.

הדף הזה כמובן מעוצב באופן אטרקטיבי, מושך ואינטראקטיבי. בדף הזה הגולשים יכולים לקבל פרטים לגבי המוצרים ועל מחירם .

תשלום גמיש –

יתרון נוסף של פרסום זה הוא שאתה קובע את התקציב שלך , בניגוד לפרסום במדיות אחרות כגון: בעיתון התשלום קבוע.

פרסום ושיווק באינטרנט- באופנים שונים

פרסום ושיווק באינטרנט הינו שימוש בכלי האינטרנטי לשם שיווק ופרסום של תכנים שונים. ביניהם, קידום מכירות מוצרים, שירותים שונים וכן אידיאות, הגיגים שונים של אנשים. השיווק באמצעות האינטרנט הוא רכיב במסחר האלקטרוני עבור עסקים גדולים כקטנים. ניתן להקים אתרים שישמשו לקידום התכנים הפרסומיים, שיעבירו את המסר לקהל הרחב. כמו כן, ניתן לעשות שימוש במנועי חיפוש כמקדמים, כך שמנועי החיפוש יאתרו בצורה טובה וישירה את האתר הפרסומי. ישנם בלוגים המשמשים לפרסום, פרסום באמצעות כתבות בעיתונות, באמצעות דואר אלקטרוני. בדרך כלל כאשר מעוניינים כי הפרסום, תצלח דרכו, עושים זאת במספר דרכים. פרסום ושיווק באינטרנט מהווה בחיים המודרניים כלי מרכזי בהשגת המטרה הפרסומית. כאשר האופן המרכזי בו משווקים באינטרנט הוא באמצעות “שיווק ויראלי”, כך שמי שמעביר את המסר, הפרסומת, הוא קהל היעד, בשיטת “כדור שלג” של- “חבר מביא חבר”. אתר אינטרנט מקוון הינו בסיסי כיום עבור ארגון או חברה המעוניינים לתפוס תאוצה מול מתחריהם בשוק.

פרסום ושיווק באינטרנט- היסטוריה ויתרונות

שיווק באינטרנט, בתחילת דרכו היה באמצעות טקסטים פשוטים שהציגו מידע על מוצרים שונים. בהמשך אף התווספו פרסומות גרפיות וכיום מנועי החיפוש מהווים קשר עיקרי לאתרי פרסום שונים. פרסום ושיווק באינטרנט טומן בחובו יתרונות רבים. ביניהם ניתן להעריך ולאמוד את הצלחת הקמפיין, זאת באמצעות ניטור של התנועות באתר הפרסומי. ניתן לבדוק אילו רכישות בוצעו, ניתן לראות את כמויות הצפיות והמבקרים באתר וכן על זה הדרך. בנוסף, האינטרנט הוא כלי זמין ונגיש כך שהלקוחות יכולים לבצע רכישה מהבית, בכל עת שיחפצו, יוכלו למלא אחר הצרכים שלהם. יתר על כן, שיווק באמצעות האינטרנט עשוי להוזיל את עלות השיווק והפרסום, זאת משום שניתן לצמצמם באנשי השיווק בשטח וכן כמות אנשי המכירות בשטח גם כן תפחת. לבסוף, מדובר בכלי בעל תפוצה רחבה אשר המסר המועבר דרכו יכול להגיע לאוכלוסיות בארץ ובחו”ל, בקלות, במהירות וביעילות.