פרסומות

פרסומות- מינוח

פרסומת זו מילה מוכרת וידועה בעלת אסוציאציות לרוב. כל אחד שמע או צפה בפרסומות באמצעי המדיה השונים, קרא בעיתונים או בעלונים ונחשף בצורה כזו או אחרת לפרסומות. מטרתן של פרסומות היא לרוב מסחרית. המטרות העיקריות הן ליידע את האוכלוסייה במידע מסוים, לשכנע, לאזכר דבר מה או לחזק ערך מסוים כך שיוביל להנעה לפעולה. מדובר באמצעי מתוכנן אשר באמצעותו ניתן להעביר מסר בודד או כמה מסרים גם יחד, לקהל יעד נרחב למטרות שונות. חזון הפרסומות הוא לקדם נושא מסוים כאשר ההשפעה על הגורמים האחרים, בין אם מדובר על ההשפעה על גורמים סביבתיים או תקשורתיים הינה משנית. פרסומות הוא בעצם מושג נרחב, ניתן אף למצוא אותו בתחום הפוליטי, “תעמולה” הינה פעולה המפיצה רעיונות פוליטיים מסוימים. ניתן להסתייע ברשת האינטרנט לשם העברת מסרים פרסומיים. השיווק כולל מדיה ענפה, מנועי חיפוש לרוב, דוא”ל וכן נוספים. השימוש באינטרנט לפרסום הוא אמצעי יעיל מאוד. זאת משום, שרוב האוכלוסייה כיום, עושה שימוש במחשב ובאינטרנט ונחשפת לתכנים שונים דרך האינטרנט.

פרסומות- השגת מספר יעדים כמדד ליעילות

מידת היעילות של הפרסומות נבדקת על פי השגת יעדים מספר. כאשר בוחרים לערוך פרסומות, התכנים מיועדים לקהל יעד מסוים. לכן חשוב לבחון באמצעות שאלות מספר את השגת היעדים הללו. כך למשל חשוב לבחון האם צלחה דרכה של הפרסומת ואכן קהל היעד הרלוונטי נחשף לתכנים הפרסומיים באמצעות המדיה. בנוסף, האם קהל היעד זוכר באופן גלוי כי נחשף למסר הפרסומי כך שהוא מודע למסר המועבר, האם בקרב קבל היעד ישנה תחושת אהדה וקבלה של המסר? האם ישנה הבנה של המסר בקרב קהל היעד? בעצם, האם המסר הועבר בצורה קוהרנטית? האם הצליחו לגרום לקהל היעד ליישם את המסר המועבר? לדוגמא, האם הצליחו לגרום לו לרכוש מוצר מסוים? מדדים אלו נבדקים בקרב קהל היעד וחשוב לבחון את כולם, זאת משום שיתכן ונשיג יעד אחד אך לא את האחר. כך למשל, לעתים ישנה אהדה בקרב קהל היעד לפרסומת אך בסופו של דבר מסתבר כי קלטו מסר אחר ולא הבינו את המסר כראוי.

להפקת  פרסומת חייגו 1-599-502-504