שיטות פרסום באינטרנט

הקדמה קצרה

במאמר זה, נרצה לסקור בעבורכם בקצרה, שלוש שיטות פרסום באינטרנט הקיימות כיום בעולם המקוון. לנו בברזילי מור, חשוב שתדעו מה הוא סוג הפרסום הספיציפי לו אתם זקוקים, או שאחריו הנכם כמהים, ולכן אנו מציגים בפניכם מספר אפשרויות חמות ורלוונטיות לימינו אנו.

השיטות השונות

הראשונה, היא שיטת חיפוש ממומן“, מה שנקרא Sponsored ad. במקרה זה, מדובר בשיטה אשר בה המפרסם קונהאת מקומו בראשית תוצאות החיפוש של מנועי חיפוש מסויימים, תחת מילה או מינוח ספציפי. במקרים אלו, תיחשפו לתוצאות ממומנות אלו, בראשית העמוד או בצדדיו (בגוגל למשל, מדובר בשלוש התוצאות העליונות, הגם צבועות ברקע, כמו גם בתוצאות החיפוש שהונבו בצד שמאל של העמוד). כיום, זו השיטה הפופולארית ביותר לרכוש מקום פרסום, והיא עומדת על כ-40 אחוז מסך ההוצאות על שיטות פרסום באינטרנט בארצות הברית. הסיבות להצלחת השיטה, היא בין היתר כי מנועי החיפוש הפנימו במהרה את הפוטנציאל העסקי שבדברלאחרונה, החלו גם להופיע תגובות ממומנות, אשר מבטיחות כי בין שלל הטוקבקים, תגובתך הממומנת תופיע באופן בולט בים התגובות.

השנייה, פרסום מבוסס תוכן (Content Based Advertising). בשיטה זו תוכלו לפרסם את אשר ברצונכם, על פי עמודים ואתרים אשר מותאמים לתוכן הפרסום שלכם. לשם המחשה, בכתבה על צבע יפרסם צבעי או חנות לממכר צבעים. גם בתחום זה, גוגל כיום המובילה, כאשר המנוע חיפוש לה בעבור תחום זה, Google AdSense, הוא המוביל בשיווק מבוסס תוכן. גם בתחום זה, החלו תגובות מבוססות תוכן להופיע, ואלו למעשה תגובות ממומנות אשר מותאמות לעולם התוכני של הכתבה.

השלישית, פרסום מבוסס דימיון, הוא שיטה חדשה יחסית, אשר משתמשת באנשים ספציפיים לדירוג מוצרים שונים. בהתאם לדירוגם, ולאחר השוואה ומציאת תחומי עניין משיקים לאלו של משתמש פשוט (לפי חיפושי במנועי חיפוש, מן העולה בפייסבוק וכו‘), מותאם פרסום אשר עשוי להיות רלוונטי גם למשתמש הפשוט. למעשה, לוקחים אנשים כמעין קבוצת מדגם, ובהנחה והמחשב מצא כי ישנה איזו התאמה ביני לבין אותו אדם שדירג, הוא יסבור כי תהיה בינינו התאמה גם באשר לדירוג המוצרים, ולבסוף לרכישתם. בשיטה זו ישנן מספר בעיות כיום; א. מוצרים שלא דורגו יתקשו בפרסומם. ב. יש קושי בהתאמת פרסום למשתמש חדש שאין מידע עליו.