Blog

סרט תדמית

מטרות שונות

סרט תדמית בא להשאיר על הצופה- הלקוח הפוטנציאלי, רושם חיובי של העסק. הוא יכול לשמש לקידום מכירות באמצעות העברת מסר שיווקי, לגיוס עובדים או משקיעים, להדרכה ולהסברה בעניין אופן הרכבת המוצר והשימוש בו, ועוד.

התכנים הוויזואליים של סרט תדמית הינם בעלי השפעה רבה יותר מחומר קריאה, בכך שמגרים בו זמנית כמה חושים, וכך המסר מועבר בצורה אפקטיבית ויעילה ביותר. סרטי תדמית עשויים להופיע באתרי אינטרנט, בכנסים, באירועים שונים, בתערוכות או בתחילת פגישת עסקים.

על פי התקציב, תיקבע מידת ההשקעה בסרט. גורמים שונים משפיעים על התקציב: איכות הצילום, הציוד וההפקה, צילומי אוויר, מספר ימי הצילומים הדרושים, עבודות אנימציה תלת מימדיות, מיהו הבמאי, ומספר האנשים המועסקים בהפקת הסרט.

הפקת הסרט

התקציב- על פי התקציב, תיקבע מידת ההשקעה בסרט. גורמים שונים משפיעים על התקציב: איכות הצילום, הציוד וההפקה, צילומי אוויר, מספר ימי הצילומים הדרושים, עבודות אנימציה תלת מימדיות, מיהו הבמאי, ומספר האנשים המועסקים בהפקת הסרט.

תסריט- בשלב הראשון, יש לבחור תסריטאי מתאים, שיכיר היטב את מטרת הסרט, את אופי קהל היעד, ואת העסק לפני שיכתוב את התסריט.

צילומים- לאחר השלמת התסריט, ייערך יום הצילומים. עליו להתבצע באמצעות צלם מקצועי בעל ציוד מתאים, המתמחה בסרטי שיווק. הצילומים עשויים לכלול ראיונות עם לקוחות ו/או עובדים ומנהלים, את הצגת העסק ו/או המוצר, ועוד.

עריכה- בשלב העריכה יש לסנן את הצילומים המוצלחים, ולהשתמש רק בהם. יש לבחור פסקול מוזיקלי מתאים, שירגש את הצופים ויתפוס את תשומת ליבם. ישנה חשיבות לקריינות הכתובה היטב, והנותנת הדגשים בזמנים הנכונים.

נקודות נוספות- כדאי להקפיד גם על הפרטים הקטנים, כגון אורך הסרט- שלא יהיה ארוך ומייגע מידי; מסר קליט ופשוט, הפונה לקהל היעד בגובה העיניים ובשפתו; וקצב חילוף התמונות וזוויות הצילום מספיק מהיר, כדי שלא לאבד את הצופה.

הפקת סרטי אנימציה

קצר ואטרקטיבי

אחת הדרכים היעילות לשיווק מוצר בצורה מקורית ואטרקטיבית, שתגרום ללקוחות פוטנציאליים להתעניין ברכישת המוצר, הינה הפקת סרטי אנימציה. סרט האנימציה ממחיש ויזואלית את המוצר, וכולל בכל שניה עשרים וחמישה ציורים. הוא משלב אלמנטים עסקיים, שיווקיים, ותדמיתיים, ומעביר את המוצר תהליך מיתוג.

על סרט אנימציה, בן הדקות הספורות, להעביר לצופה כבר בשניות הראשונות ששווה לו לרכוש את המוצר. על הסרט להשאיר רושם שייזכר היטב, ולכך מוסיפים מסרים הכתובים בצורה אפקטיבית.

דרך האנימציה, ניתן להציג את המוצר במצבים ובתרחישים שונים. שימוש באניציה תלת מימדית מאפשר הדמיה מדוייקת ומלאה של המוצר, תוך אפשרות תזוזה מלאה סביבו. שימוש בטכניקה מתקדמת זו, כמו גם באחרות, משדרג סרט אנימציה, ומסייע לו לבלוט בין שאר הפרסומים באינטרנט.

השלבים השונים

תסריט- לפני התחלת הפקת סרטי אנימציה, יש צורך בתסריט מדוייק, ברור, והכולל את כל הנקודות החשובות שיש להעביר. התסריט משלב בתוכו את המידע שהעסק נותן על המוצר, יחד עם היכולות היצירתיות של הסטודיו.

אנימציה- בשלב האנימציה מסדרים את הדמויות השונות ואת אביזריהן. האנימטור מזיז את כל מה שצריך לנוע על המסך, וכך נוצרת אנימציה, ולא רק אוסף תמונות.

קריינות- ניתן להעביר לסטודיו קובץ סאונד, להזמין קריין מקצועי, או להשתמש בקריינות שמפיק הסטודיו. לחלופין, ניתן להקליט את הקריינות על ידי מחשב או אייפון בעל מקרופון איכותי.

עריכה- בשלב העריכה, הפוסט פרוד קשיין, מעלים את סרט האנימציה ברמה, ומעצימים את חווית הצפיה בו, באמצעות עיבודי תמונה ממוחשבים, שימוש באפקטים וויזואליים, הוספת מוזיקת רקע מתאימה, ועוד.

הפקת סרט תדמית

הסרט כדאי ויעיל ביותר

הפקת סרט תדמית משרתת בעלי עסקים ביעילות. סרט תדמית מציג ומכיר את העסק ללקוח, מעביר לו מסר בצורה ברורה, ומסביר לו מדוע כדאי לו להיעזר בשירותי עסק זה על פני המתחרים.

אינה דומה שמיעה לראיה, ואכן, התכנים הויזואליים מושכים את העין, ומשדרגים כל אתר אינטרנט. סרט תדמית יכול להוסיף הרבה גם לאירועים ולכנסים, ולהשאיר בלב המשתתפים את הרושם הדרוש.

השלבים השונים

מטרה ותוכן- מיקוד מטרת הסרט, החלטה על קהל היעד, ועל המסר אותו רוצים להעביר, חשובים ביותר. על פי זאת, ייקבעו תכני הסרט.

סרט תדמית הבא לגייס משקיעים לעסק, יפגין את יתרונות העסק, חוזקו, שמו הטוב ויתרונותיו השונים. לעומת זאת, סרט תדמית המשווק מוצר מסויים, יתרכז בתועלתו לצרכן, בכך שהוא נפוץ ושנמצא בשימוש רב, ובכדאיות קנייתו.

תסריט- תחילה נכתב תסריט, שבעצם מביע בכתב את המתרחש בכל רגע בסרט. התסריט כולל את הקריינות, התמונות, הכיתובים הנלווים ואת העיצובים.

צילומים- לאחר שהתסריט ערוך ומשביע רצון, מגיע שלב הצילומים. יש לדעת מראש מהו התקציב המוקדש לעריכת הסרט, ולהתאים את מספר ימי הצילומים אליו.

למרות העבודה הכרוכה בהתארגנות לקראת יום הצילומים, שווה להשקיע בו ביותר, כיוון שהמראות הוויזואליים קובעים ומשפיעים ביותר על הפנמת המסר אצל הצופים. יום הצילומים עשוי לכלול הצגת מפעל, ראיונות עם לקוחות, עובדים ואף עם מנהלים, ועוד.

עריכה- בשלב הבא, נערכים החומרים השונים. כדי לשוות לסרט מראה חדשני ואמין, נערכת אריזה גראפית טלוויזיונית. לסרט נבחרים הצילומים המוצלחים, ומצורפים אליו פסקול, אנימציה וקריינות. שלב העריכה דואג לתיקונים ולשינויים הדרושים, והוא עשוי לערוך זמן מה.

הפקת וידאו קליפ

מידע כללי

הפקת וידאו קליפ הינה בעצם הפקת סרטון המראה שיר גם בייצוג חזותי. הפקת וידאו קליפ יכולה לשמש כיצירת אמנות, או כאמצעי לקידום מכירות בתעשיית המוזיקה, המשלבת הרבה ארט ווידיאו בשנים האחרונות.

וידאו קליפים הוצגו לראשונה בתחילת המאה העשרים, ובתחילה היו הסרטה פשוטה של הזמר המבצע את השיר. בהמשך, נוספו טכניקות שונות, לדוגמה, שימוש באנימציה, עריכות שונות ושיטות צילום מגוונות.

טיפים שונים

צוות מקצועי- להכנת קליפ מקצועי, כדאי לעבוד עם אנשי מקצוע מתחום התקשורת והמדיה: במאי מקצועי ומנוסה שינהל את הפרויקט, צלם היודע את מלאכתו, תסריטאי שיחבר את הטקסט לתסריט מההיבט הרעיוני, ועוד. כמו כן, מומלץ להקפיד על ציוד מקצועי ומתאים, כגון מצלמה איכותית, ציוד תאורה, ועוד.

השקעה- על פי התקציב, כך הינן אפשרויות ההשקעה של הפקת וידאו קליפ . ישנם גורמים שאמנם גורמים להפקה להיות יקרה יותר, אך הינן שווים זאת. לדוגמה, הסטאדיקאם, הינו ציוד המסייע לצלם לבצע תנועות חלקות וזורמות במהלך תנועה, והמוסיף רבות לצילום הקליפ.

עריכה- השלב האחרון של הפקת וידאו קליפ הינו העריכה, ולו חשיבות בפני עצמה. עריכת וידאו לעיתים תכלול פוסט פרודקשן.  בשלב זה מבוצעים שינויים ותיקונים, הוספת אפקטים, ושדרוג הוידיאו. בעריכה ניתן לשלב תלת מימד, פלאש, אנימציה, ועוד. כאשר משתמשים בשירים בלא עריכה גראפית מקצועית, באיכות השמע ירודה, ובתמונות לא ברורות, הרושם המושאר על הצופה הינו שלילי, ובהחלט לא שווה את החיסכון הכספי.  

בנית אתרים

בנית אתרים- המטרה

 

בניית אתרים הינו תחום משמעותי ביותר ביחס לעולם האינטרנט. מיליוני אנשים כיום עושים שימוש בכלי האינטרנטי לצרכים שונים. בעקבות החשיפה הגדולה של האוכלוסייה לאינטרנט החלו בעלי העסקים השונים להבין כי מדובר בכלי שיווקי רב עוצמה. כך ניתן להגיע לכל פוקדי האינטרנט ולחשוף בפניהם את מוצרי או שירותי העסק או החברה בעלת האתר. כתוצאה מכך, גדל הביקוש לבניית אתרים לצורך פרסום ושיווק, אשר ישרתו את הקהל הרחב.

בנית אתרים-  מי מבצע

בנית האתר יכולה להתבצע על ידי מישהו חסר ניסיון או אף באופן עצמאי על ידי מערכת ניהול תוכן. עם זאת, העדיפות הראשונית לשם בנית אתר מקצועי, היא פניה לגוף מקצועי בעל ידע וניסיון בתחום, כגון חברות שונות המתעסקות בבנית אתרים. זאת משום שפעמים רבות, האתר מהווה את “חלון הראווה” לעסק המשווק. כיום מציעות חברות לבנית אתרים מספר סוגי אתרים: אתר מסחרי, אתר תדמיתי וכלה באינדקסים, פורטלים ופורומים.

בנית אתרים- חשוב לבדוק

ישנם מספר דברים שחשוב לבחון לפני תהליך בנית האתר. חשוב לבדוק מיהו קהל היעד, מהו מבנה האתר הרצוי, מהם הכלים שיהיו באתר (פורומים לדוג’, אפשרויות ליצירת קשר) וכן על זה הדרך. כמו כן, ישנה חשיבות ניכרת של אלמנטים שונים כדי שהאתר ישיג את יעדו ולא יאבד בתהום הנשיה ויבלע בין אתרי האינטרנט השונים: חשוב לשים לב ליעד האתר- אשר ייצג בצורה הולמת את המוצר או העסק, יספק תכנים אטרקטיביים לצרכי האדם וכן שיהיה אתר עיצובי- כ”חלון הראווה” של העסק.

בנית אתרים – השלבים השונים

השלב הראשון הוא קביעת קבל היעד. השלב השני, הינו קביעת אפיונו של האתר: אופן חלוקת האתר לדוגמא. כמו כן, האם יש צורך באינטראקציה עם הגולשים על ידי פורומים, הודעות אישיות וכדו’? השלב השלישי הינו עיצוב האתר, משמעותו, הינה קביעת תצוגה כללית של האתר- איך יראה בסופו של תהליך.

השלב הרביעי הינו- שלב בנית האתר. בשלב זה, מתבצעת העבודה העיקרית: מילוי התכנים הנצרכים באתר וכן עיצובו בפועל. בשלב החמישי, האתר כבר מוכן, אך בו בודקים את תפעול האתר מול קהל מסוים כך שהתקלות שיאותרו יתוקנו עד לשלב הבא שהינו- השקת האתר. בשלב השקת האתר, האתר מועלה לשרת המתאים וכך מונגש לקהל הרחב. כמובן שלאחר שלב זה ניתן לשפר ולשכלל את האתר.

הקמת אתרי אינטרנט

הקמת אתרי אינטרנט – מידע כללי

הקמת אתרי אינטרנט שיווקיים או עסקיים נהיית למוקד התעניינות של יזמים ובתי עסק רבים, לפי שרואים שדבר זה עוזר להם בהגדלת מחזור הכנסותיהם. מטרת בניית אתרים עסקיים עשויה להיות ביצוע עסקאות און ליין באמצעות האתר, יצירת קשר עם הלקוחות, או, לדוגמה, בניית אתרים שיקדמו את מודעות הציבור בעניין הארגון או החברה.

לפני התחלת תהליך בניית אתרים, חשוב לערך סקר מקיף לגבי אתרים מתחרים בשוק, ולאסוף מידע על קהלי היעד הנוכחיים והפוטנציאליים. יש להתאים את העיצוב ואת התוכן בבניית אתרים עסקיים ליעד הראשי שהוביל לבנייתם.

הקמת אתרי אינטרנט עסקיים הינה תהליך שעל בעל העסק להשקיע בו רבות, הן מבחינת הזמן המושקע בתכנון האתר, והן מבחינה כספית. חברות שונות המתמחות בבניית אתרים ושיווקים מציעות את שירותים לאלו הזקוקים לעזרה. עם זאת, לפני פניה לחברה כזו, יש לרכוש לעסק שם דומיין קצר, קליע לקהל הגולשים, ייחודי, והמתאים למהות העסק.

הקמת אתרי אינטרנט – שירותי בניית אתרים

חברות רבות מספקות שירותי בניית אתרים. כדאי לפנות לחברה בעלת שם טוב, גם אם היא לא בהכרח זולה. יש לבקש מהם תיק עבודותיהם, ולבדוק האם עבודתם מתאימה לרוח העסק המדובר. ניתן לקבל הצעות שונות מחברות שונות. אפשר לנסות לקבל חבילת בניית אתרים שקידום אתר כלול בתוכה, שכן, חברות רבות מספקות שירותי קידום בתשלום.

Call Now Button