סרט תדמית
מטרות שונות
סרט תדמית בא להשאיר על הצופה- הלקוח הפוטנציאלי, רושם חיובי של העסק. הוא יכול לשמש לקידום מכירות באמצעות העברת מסר שיווקי, לגיוס עובדים או משקיעים, להדרכה ולהסברה בעניין אופן הרכבת המוצר והשימוש בו, ועוד.
התכנים הוויזואליים של סרט תדמית הינם בעלי השפעה רבה יותר מחומר קריאה, בכך שמגרים בו זמנית כמה חושים, וכך המסר מועבר בצורה אפקטיבית ויעילה ביותר. סרטי תדמית עשויים להופיע באתרי אינטרנט, בכנסים, באירועים שונים, בתערוכות או בתחילת פגישת עסקים.
על פי התקציב, תיקבע מידת ההשקעה בסרט. גורמים שונים משפיעים על התקציב: איכות הצילום, הציוד וההפקה, צילומי אוויר, מספר ימי הצילומים הדרושים, עבודות אנימציה תלת מימדיות, מיהו הבמאי, ומספר האנשים המועסקים בהפקת הסרט.
הפקת הסרט
התקציב- על פי התקציב, תיקבע מידת ההשקעה בסרט. גורמים שונים משפיעים על התקציב: איכות הצילום, הציוד וההפקה, צילומי אוויר, מספר ימי הצילומים הדרושים, עבודות אנימציה תלת מימדיות, מיהו הבמאי, ומספר האנשים המועסקים בהפקת הסרט.
תסריט- בשלב הראשון, יש לבחור תסריטאי מתאים, שיכיר היטב את מטרת הסרט, את אופי קהל היעד, ואת העסק לפני שיכתוב את התסריט.
צילומים- לאחר השלמת התסריט, ייערך יום הצילומים. עליו להתבצע באמצעות צלם מקצועי בעל ציוד מתאים, המתמחה בסרטי שיווק. הצילומים עשויים לכלול ראיונות עם לקוחות ו/או עובדים ומנהלים, את הצגת העסק ו/או המוצר, ועוד.
עריכה- בשלב העריכה יש לסנן את הצילומים המוצלחים, ולהשתמש רק בהם. יש לבחור פסקול מוזיקלי מתאים, שירגש את הצופים ויתפוס את תשומת ליבם. ישנה חשיבות לקריינות הכתובה היטב, והנותנת הדגשים בזמנים הנכונים.
נקודות נוספות- כדאי להקפיד גם על הפרטים הקטנים, כגון אורך הסרט- שלא יהיה ארוך ומייגע מידי; מסר קליט ופשוט, הפונה לקהל היעד בגובה העיניים ובשפתו; וקצב חילוף התמונות וזוויות הצילום מספיק מהיר, כדי שלא לאבד את הצופה.